סיוע מהמדינה לעסקים קטנים באמצעות הקרן לעסקים קטנים

איש מקליד

מאת: רום יזמות

עסקים קטנים ובינוניים מהווים את המנוע של הכלכלה במשק הישראלי. הם מסייעים רבות לצמיחה וליצירת מקומות עבודה בכל רחבי הארץ. העסקים הללו עוזרים למלחמה בעוני ובאבטלה. על מנת לסייע לעסקים הללו הקימה המדינה את הקרנות הלוואה שמסייעות לעסקים. לקרנות ההלוואה הללו יש יתרונות משמעותיים.

הסיוע שניתן כולל מגוון אפשרויות מימון שמיועדים לצרכים שונים של העסקים. ההלוואות הינן במגוון מסלולים כגון: צרכי הון חוזר, הקמת עסקים, השקעה. המסלולים באמצעות שילובם של נותני אשראי מכל הסוגים. (בנקים וחוץ בנקאיים). כל זאת במטרה לתת מעטפת מימונית עבור העסקים. הגוף המתאם בין הלווים לבין נותני האשראי הינו BDSK, חברה וותיקה שעוסקת בביקורת דוחות כספיים, יעוץ עסקי וכלכלי. בBDSK יש  רפרנטים ואנשי מקצוע מטעמם שבודקים את הבקשות בטרם עוברות לבנקים \ הגופים שנותנים אשראי.

תנאי הלוואה יותר אטרקטיביים בהשוואה למסלולים מגופים אחרים. הריביות יותר נמוכות בהשוואה לבנקים. תקופת ההלוואה יותר ארוכה בהשוואה לבנקים וכוללת תקופת גרייס (דחיית ההחזר) מה שמקל על הלווים. ההלוואה יכולה להיפרס ל5 שנים.

בנוסף, העסקים נדרשים להעמיד פחות בטחונות בהשוואה לבקשות אשראי דרך בנקים. דבר שמסייע לעסקים שמתקשים לקבל אשראי מגופי מימון אחרים. בקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים נדרשים בטחונות בשיעור של 25% מסכום ההלוואה עבור עסקים קיימים. לעסקים שנמצאים בהקמה ו10% (עבור 300,000 ₪ והיתרה לפי 25%). האחוזים הנותרים הינם בערבות המדינה. כמו כן נדרשת חתימה על ערבות אישית של הבעלים.

כמן כן, יש עסקים שמתקשים לקבל הלוואות בבנקים משום שהמסגרת שלהם נמוכה מדי. פה גם נכנסת לתמונה הקרן לעסקי קטנים כאשר ההלוואות בערבות מדינה אינן נרשמות באובליגו של העסק ואינן מצריכה את הגדלת מסגרת האשראי בבנק.

בהלוואות בערבות מדינה יש מגוון מסלולי הלוואות שמותאמים לסוגי העסקים הרלוונטיים. קיימים למשל מסלולי חקלאים, יצואנים, עמותות חברתיות, מסלול לעסקים שקיימים 3 שנים ומעלה, מסלול הון חוזר, השקעות, לעסקים בהקמה, מסלול השקעות והשקעות בתעשייה. המסלולים מותאמים לפי המחזור הכנסות של העסק. בשונה ממסלולי הלוואה אחרים, בקרנות סיוע בערבות מדינה אין קנסות יציאה.

דילוג לתוכן